اجتماعی

اطلاع رسانی در خصوص بیماری ایدز

اجتماعی

اطلاع رسانی در خصوص بیماری ایدز

افزایش‌٥/٣برابری‌ کودک آزاری جنسی درسال‌گذشته

 

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله واحد مددکاری صدای یارا، با موضوع کودک آزاری جنسی، رشد کودک آزاری‌های جنسی در سال گذشته نسبت به سال 85 را 5/3 درصد اعلام کرد.

فرشید یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، افزود: 5/14 درصد از 200 مورد کودک آزاری گزارشی شده به این واحد، کودک آزاری‌های جنسی بوده است که 70 درصد از کودکان آزاردیده، دختران بودند.

وی با بیان این که حدود 57 درصد از آزارگران جنسی کودکان آزاردیده، پدران آن‌ها بوده‌اند، اظهار کرد: بر اساس موارد گزارش شده، مابقی آزارگران را ناپدری با یک مورد، دوست پدر یک مورد، دوست برادر یک مورد، مربی باشگاه ورزشی یک مورد و معلم ورزش مدرسه یک مورد تشکیل داده‌اند.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان، طیف سنی این کودکان را شش تا 18 سال معرفی کرد.

یزدانی در مورد وضعیت ساختاری خانواده‌های این کودکان تصریح کرد: در این خانواده‌ها، اعتیاد به مواد مخدر، طلاق، انحطاط اخلاقی، اعتیاد به مشروبات الکلی، مشاجرات و درگیری‌های شدید خانوادگی و غیره مشهود بوده است.

به گفته وی، واحد مددکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان، برای بررسی وضعیت کودکان از طریق بازدید از منزل، مشاوره حضوری و ارجاع آن‌ها به سایر ارگان‌های مربوطه و همچنین هماهنگی‌ با اداره سرپرستی نیروی انتظامی، 123 (اورژانس اجتماعی)، گرفتن وکیل و انجام اقدامات حقوقی، اقدامات لازم برای آن‌ها را انجام داده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت پیچیدگی پیش رو در مقابله با کودک آزاری جنسی، از لحاظ حقوقی و تابوهای اجتماعی، مقابله با این آسیب مستلزم صرف هزینه‌های مالی، زمانی و نیروی انسانی متخصص است تا چنین مشکلاتی طی یک زمان طولانی به حداقل برسد.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان، همچنین در ادامه این گفت‌وگو در مورد گزارش کار «صدای یارا» در ماه گذشته نیز به ایسنا، گفت: در اردیبهشت ماه جاری، 27 داوطلب صدای یارا، به 345 مراجعه تلفنی پاسخ دادند که از این تعداد، بیشترین تماس‌گیرندگان را مادران تشکیل می‌دادند که مسایل مربوط به فرزندان خود را مطرح کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع سوالات مطرح شده، 75 پرسش درباره وضعیت تحصیلی فرزندان، 80 پرسش در مورد بلوغ دختران و پسران و 70 پرسش درباره مراحل رشد، فرزندانشان بوده‌است.

همچنین 110 مادر، تنبیه جسمی و روانی کودکان خود از هشت ماه تا 17 ساله را گزارش کرده‌اند.

یزدانی با بیان این که حدود40 نفر از مادران، اولین باری بود که با «صدای یارا» تماس گرفته‌اند، بیان کرد: این مادران در مناطق غربی و مرکزی شهر تهران سکونت داشتند.

وی در پایان اظهار کرد: «صدای یارا»، هفت مورد از کودک آزاری‌ها را به بخش مددکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان معرفی کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد