اجتماعی

اطلاع رسانی در خصوص بیماری ایدز

اجتماعی

اطلاع رسانی در خصوص بیماری ایدز

برنامه های جهانی برای مقابله با ایدز به خوبی تامین مالی نمی شود

 


براساس گزارشی که روز سه شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره بیماری ایدز ارائه شد با وجود پیشرفتهای بدست امده ،برنامه ها برای مقابله با این بیماری از نظر مالی به خوبی تامین نمی شود.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری شین هوا از نیویورک پیتر پیوت مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد برای مقابله با ایدز اعلام کرد با وجود انکه شمار صندوقهای اختصاص یافته به مبارزه با این بیماری از زمان تشکیل صندوق جهانی افزایش یافته است اقدامات ملموس هنوز به خوبی تامین مالی نمی شوند و در سال دو هزار و هفت هشت میلیارد دلار کسری بودجه داشتیم.
وی ابراز تاسف کرد که هنوز بیش از دو سوم مبتلایان به ویروس اچ ای وی به داروها در جهان دست رسی ندارند و روزانه شش هزار نفر بر اثر این بیماری مهلک جان خود را از دست می دهند.
وی افزود ایدز نخستین علت مرگ انسانها در افریقا و هفتمین علت مرگ در جهان است. اکنون زمان ان فرا رسیده است تا با همه تبعیض هایی که مدیریت بر این مسئله را دشوار می کنند مقابله شود.
برنامه مشترک سازمان ملل متحد برای مبارزه با ایدز اعلام کرده است شمار بیماران در کشورهای فقیر و متوسط جهان که کمکهای درمانی دریافت می کنند تقریبا سی درصد کل نیازمندان به این کمکها را تشکیل می دهد.

www.iribnews.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد